Главная » 2015»Март»21 » Иерусалимская Православная Церковь вспоминает преподобного Герасима Иорданского
Иерусалимская Православная Церковь вспоминает преподобного Герасима Иорданского
11:24
Во вторник 17-го марта 2015 года Иерусалимским Патриархатом была отмечена память Преподобного Герасима Иорданского в монастыре, основанном им же в V веке после Р.Х. и носящим его имя. Монастырь расположен на западном берегу реки Иордан недалеко от впадения реки в Мертвое море.
Этот монастырь был основан Преподобным Герасимом, прибывшим из Эллады в Святую Землю и начавший монашествовать в Иорданской пустыне.
Он направил множество монашествующих к праведной монашеской христианской жизни, приобрел чудодейственную силу. Канонически изображается со львом, ему покоряющимся.
Начало монастырю св. Герасима положило предание о пещере, в которой во время Бегства в Египет ночевало Святое Семейство.
Точная дата основания монастыря св. Герасима неизвестна. Можно предположить, что место почиталось ещё первыми христианам, однако с большей долей уверенности можно говорить о появлении монастыря во второй половине V в.
В 614 г. монастырь был захвачен персами, о чем свидетельствуют сохранившиеся кости погибших монахов.
После прихода арабов в 637 г. сведения о монастырях — лавры св. Герасима и Каламон, встречаются реже, однако всё же имеются, например, в сочинении «Луг духовный» монаха Иоанна Мосха, жившего в VI-VII в.
К VIII в. здесь осталось только 10 монахов.
Во время правления византийского императора Мануила I Комнина (Manuel I Comnenus) (1143—1180) опальный патриарх Иерусалима Иоанн IX восстановил обитель.
После крестоносцев монастырь был заброшен, но несколько раз возрождался.
Греческие монахи жили в монастыре до конца XIII в., и как свидетельствует немецкий паломник Бурхард из Сиона, уже называли свою обитель как монастырь св. Герасима.
В 1588 г. монастырь восстановили, однако в 1734 г. он был снова разрушен.
Современный монастырь построен в 1882-85 гг. при содействии Русской духовной миссии на древних фундаментах монастыря византийского периода (VI в.), от которого кое-где сохранилась мозаика, и на остатках церкви XII в. монастыря Каламон.
К середине ХХ в. монастырь вновь пришёл в запустение.
После арабо-израильской войны 1948-49 гг. эта территория отошла к Иордании, что свело возможность посещения обители к минимуму.
Современный этап в истории монастыря связан с приездом сюда в 1970-е годы греческого монаха Хризостома, под руководством которого началось его возрождение.
Торжества по случаю праздника возглавил Блаженнейший Патриарх Святого Града Иерусалима и всей Палестины Феофил, ему сослужили иеромонахи и иеродиаконы Патриархата, а также близлежащих городов и населенных пунктов. Среди сослуживших были Их Высокопреосвященства Митрополит Капитольядский Исихий, Назаретский Кириак, Их Высокопреосвященства Архиепископы Константинский Аристарх, Иорданский Феофилакт, Лиддский Димитрий; церковные гимны исполнялись певчими из Греции и Кипра при участии благочестивой паствы из Иерусалима, Иерихона, Израиля, а также из Греции, России и Румынии.
К присутствующим с пастырским словом на греческом языке обратился Блаженнейший Патриарх.
По окончании Божественной литургии был совершен Крестный ход, после уважаемым за особые старания Архимандритом Хризостомом была организована праздничная трапеза, на которую были приглашены все прибывшие.
Акафист преподобному Герасиму, иже на Иордане
Кондак 1
Избранника Божия и чудотворца, Иордана насельника и хранителя, отшельником же образ и миряном, восхваляем тя, чтители твои, богоносе. Но яко имеяй дерзновение ко Господу, от враг, теснящих ны, защити, да зовем ти:
Видя мира сего тщету и житейских треволнений отрешився, богомудре, разумно прежним отцем подражал еси, ихже заповедем последуя, восхождения путь обрел еси, Герасиме. Сего ради и Владыце твоему, блаженне, любовию вопиял еси: Аллилуия.
Икос 2
Разум имый правый, ревностию дыша божественною, яко иный Антоний, святе Герасиме, собрания монашеская созвал еси, яко древле от Египта той. Мы же, к тебе взирающе, взываем от сердца сице:
Силою свыше оболкийся, блаженне, в пустыню удалился еси, и яко ниву благоплодну и добру сию показал еси, мудре, желающим царство Христово стяжати; темже Христу поем: Аллилуия.
Икос 3
Имый божественную ревность, Герасиме, в сердце твоем, и божественный свет, исполняяй е, восхождения творил еси непрестанно, и добрую куплю талантом содеяв, радовался еси, мы же, чудящеся, вопием ти разумно сицевая:
Ревности Господни горящей в души твоей, Герасиме, соединился еси ангелом, и себе самаго сокровище священное Троицы показав, преподобне, возглашал еси с ними божественную песнь: Аллилуия.
Икос 4
Слышаша живущии во стране Иорданстей славу твою, и текоша в пустыню видети тя: мы же, славу твою у престола Вседержителева добре ведяще, молитвенно к тебе в пустыни жития нашего притекаем, хваляще тя пении таковыми:
Богоносец велий и славный иноков начальник всех приимаше радостно и яко светильник просвещаше поученьми своими, ведый вся, да достигнут Недостижимаго и ликующе возопиют: Аллилуия.
Икос 5
Видеша лицы пустынных отцев Герасима честнаго на Иордане, и яко Павла почитающе его и новаго Антония, тщащагося сих путем следовати, дивящеся вопияху сице:
Прибежище божественное пустыню иорданскую ведый, тамо поспешил еси, жестоты ея и зноя никакоже убоявся, всемудре, но радуяся от сердца вопиял еси Спасу, поя: Аллилуия.
Икос 6
Возсия твоея обители слава, юже на Иордане создал и распространил еси, треблаженне, подвизания ради в чистем житии: множества же неисчетная монахов в сей приял еси, иже, видяще подвиги твоя, взываху тебе таковая:
Хотя ко источнику воды живыя приникнути, выну поучался еси в законе Господни, и сего ради непоколебим яко камень показался еси, и явился крепок во искушениих, и познался от отцев совершен, иже видяще льва, воду носяща, чудяхуся, вопиюще: Аллилуия.
Икос 7
Новый показал еси град пустыню Иорданскую, Герасиме, всечестный отче, ибо сию яко иную Фиваиду и Нитрию монахов исполнил еси, вопиющих ти ныне во царствии тако:
Всякое естество человеческое удивися, богомудре, всесовершенно странному и чудесному: льва бо послушлива зряху вси и воду носяща, и всех подвизающа пети: Аллилуия.
Икос 9
Подвизающимся избавитель в пустыни показался еси, Герасиме, и чудес исполнь, сердце бо твое храм Божий бе чист и присносветел, преподобне. Сего убо ради дивящеся, верно вопием ти:
Создателя нашего и Спасителя, со преподобными на небесех пребывая, моли, отче, да милостивно презрит грехи наша: нас бо ради показася по нам человек, да избавит ны будущия геенны. Тем благодарно взываем Ему: Аллилуия.
Икос 10
Стена монашествующим на Иордане показался еси и всем к тебе притекающим, сего ради молися о нас, вельми чтущих тя и любовию воспевающих сице:
Пению всегда прилежай и бдению непрестанну, ангелом уподобился еси, блаженне: Евфимию бо усопшу, душу его на небеса восходящую зрел еси, Господу же усердне со ангелы пел еси: Аллилуия.
Икос 11
Свет сый в пустыни, просвещал еси ученики твоя во стране Иорданстей: вжигаяй бо огнь невещественный, наставлял еси к разуму божественному вся, мудре просвещая их, иже благодарно вопияху ти сия:
Радуяся, преподобне, подвизался еси во мнозем безмолвии со отцы богоносными, удаляяся в пустыню времене ради поста и вкупе со всеми поя: Аллилуия.
Икос 12
Поеши ныне со ангелы на небеси, яко некогда на земли с человеки, трисвятую песнь Богу, егоже, славне Герасиме, всегда моли о нас, чтущих тя и славящих песньми сицевыми:
О всечестный отче Герасиме, монахов светлосте, Христа моего служителю! Приими моление сие малое и твоими к Богу молитвами от всякия избави напасти всех вопиющих тому: Аллилуия.
Кондак 13
О всечестный отче Герасиме, монахов светлосте, Христа моего служителю! Приими моление сие малое и твоими к Богу молитвами от всякия избави напасти всех вопиющих тому: Аллилуия.
Кондак 13
О всечестный отче Герасиме, монахов светлосте, Христа моего служителю! Приими моление сие малое и твоими к Богу молитвами от всякия избави напасти всех вопиющих тому: Аллилуия.
Икос 1
Ангел от человек был еси, преподобне, притек от земли к небесным. Ныне же со бесплотными радующася тя зря, ужасаюся и страхом зову ти от души сия:
Избранника Божия и чудотворца, Иордана насельника и хранителя, отшельником же образ и миряном, восхваляем тя, чтители твои, богоносе. Но яко имеяй дерзновение ко Господу, от враг, теснящих ны, защити, да зовем ти:
О священная главо, преподобне отче, преблаженне авво Герасиме! Не забуди убогих твоих до конца, но поминай нас всегда во святых твоих и благоприятных молитвах к Богу. Помяни стадо твое, еже сам упасл еси, и не забуди посещати чад твоих. Моли за ны, отче священный, за дети твоя духовныя, яко имеяй дерзновение к Небесному Царю: не премолчи за ны ко Господу, и не презри нас, верою и любовию чтущих тя. Поминай нас недостойных у престола Вседержителева, и не престай моляся о нас ко Христу Богу: ибо дана тебе бысть благодать за ны молитися. Не мним бо тя суща мертва: аще бо телом и преставился еси от нас, но и по смерти жив сый пребываеши. Не отступай от нас духом, сохраняя нас от стрел вражиих и всякия прелести бесовския и козней диавольских, пастырю наш добрый. Аще бо и мощи твоя сокровены быша на земли, но святая твоя душа со ангельскими воинствы, со безплотными лики, с небесными силами, у престола Вседержителева предстоящи, достойно веселится. Ведуще убо тя воистину и по смерти жива суща, тебе припадаем и тебе молимся: молися о нас всесильному Богу, о пользе душ наших, и испроси нам время на покаяние, да невозбранно прейдем от земли на небо, от мытарств же горьких, бесов воздушных князей и от вечныя муки да избавимся, и Небеснаго Царствия наследницы да будем со всеми праведными, от века угодившими Господу нашему Иисусу Христу, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение, со безначальным Его Отцем, и с Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.